Waar staan wij voor?

Heemkunde is de liefdevolle studie en beleving van de heerlijkheid Wissekerke die de dorpen Bazel, Kruibeke, Rupelmonde en Steendorp omvat. De streek waar wij wonen, waar velen geboren werden of welkom waren om zich te vestigen.

De studie omvat het dagelijkse leven van de vroegere en huidige bewoners. Het gaat om tijdsgebruik, ambachten, legendes, verhalen, devoties, nieuwe en oude tradities en monumenten, …

De talrijke bestuursleden en medewerkers raadplegen archieven, bouwen een bibliotheek uit, werken aan een fotoarchief en moedigen restauraties aan tot behoud van het oorspronkelijke. Moderne middelen, zoals website, nieuwsbrief, facebook, worden ingezet voor communicatie met ons publiek. Maar ook de klassieke wegen van tentoonstellingen en ons tijdschrift worden verzorgd bewandeld.

De boodschap van de Kring: samenleven in een heerlijkheid.

functie

voorzitter

ondervoorzitter

secretaris

penningmeester

archivaris

bibliotheek

ledenbestand

public relations

tijdschriftredactie

bestuurslid

bestuurslid

Uw privacy

De Heemkundige Kring Wissekerke (hierna heemkundige kring of HKW) hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring willen wij  heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens.